Träning i Orsa finnmark

Nu sitter man återigen hemma på sin kammare, men känslan av finnmarken dröjer sig kvar. Den vill som inte släppa taget om en. Kanske är det för att eldens rökdoft inte lämnat fleecen. Kanske är det de trötta lårmusklerna efter pulsandet i snön. Kanske är det för att Sofia Karlssons tolkningar av Dan Andersson ljuder tyst i bakgrunden. Inte vet jag...

Nåväl, det blev aldrig så kallt att jag fick användning av min nyinförskaffade dunjacka. Inte heller testade jag min nya ryggsäck, då vi hade all packning i pulkan. Dock fick jag användning för min nya kamera :-) Utöver att testa utrustningen så var syftet att få lite träning, och det fick jag. Totalt blev det uppåt 12 km i ospårad nysnö med pulka.

image35      image36
Blomtäkts fäbod

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Staffan

Ser inte helt fel ut!

2008-01-07 @ 21:57:51
URL: http://www.minutsida.blogspot.com
Postat av: Joel

Det var en ganska trevlig tur. Årets första! :)

2008-01-07 @ 22:20:31
Postat av: New Season

Om jag längtade efter snö och skidåkning tidigare, börjar jag känna ett desperat behov av det nu :)

2008-01-09 @ 09:27:18
URL: http://newseason.blogg.se
Postat av: Joel

Låt mig då få återgälda ditt tips till mig - ta 100 varv i Torsby skidtunnel ;)

Nej, skämt åsido, så vet jag hur det känns när man längtar...

2008-01-09 @ 12:59:50
Postat av: Charlotta

Ja, jag skulle ha kunnat tagit några varv inomhus, bara för att stilla min längtan, men för att ytterligare förstärka min fasa över att eventuellt inte få några mil i benen på skidorna innan jag eventuellt kör Öppet Spår, har Torsby kommun förstås stängt tunneln idag. De öppnar igen i sommar. Nu finns det ju snö ute menade de. Pyttsan! Får nog bege mig mot Dalarna istället... :)

2008-01-09 @ 13:26:29
URL: http://newseason.blogg.se
Postat av: Joel

Charlotta: Du är varmt välkommen till Dalarna :)

2008-01-09 @ 15:22:29
Postat av: C

благодарность! :D

2008-01-09 @ 15:28:17
URL: http://newseason.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0