Nya stavar

I vintras gick en av mina Exped-stavar av i en utförsåkning med turskidor och pulka. Av den anledningen har jag försökt hitta nya stavar. De kriterier jag har haft är att de ska vara lätta och inte alltför långa när de är ihopfällda (för enklare förvaring i samband med att man har dem i packningen vid flygning).
 
Efter mycket sökande hittade jag dem till slut. Ett par Camp Backcountry Carbon, ihopfällda 65 cm och de väger endast 371 gram. Vikten blir 385 gram med de största snötrugorna. Fördelen med dessa stavar är också att de är så pass hållbara att de kan användas vid utförsåkning.
 
Men kanske inte med turskidor och pulka.
 
 
Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0