Återhämtning

 
Jag har insett att åldern börjat göra sig påmind. Speciellt när vi pratar om träning. Visserligen lyfter jag tyngre och är nog uthålligare än förr, men den stora skillnaden är tiden för återhämtning. 
 
När jag var yngre kunde jag köra högintensiva pass, dag efter dag. En natts sömn och jag var fräsch igen. Idag behöver min kropp lugnare pass, då och då, för att mäkta med. Jag försöker varva mina intensiva pass som innebandy och tung styrketräning med yoga och lätt styrketräning. 
 
Dock ska jag nog börja köra resorb efter intensiva pass för snabbare återhämtning. Det är bara att inse, att man får börja ta till lite andra knep för att kompensera det oundvikliga.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är tanken med Resorben?Endast vid extrem svettning ses skillnader i elektrolytnivåer utöver vanligt NaCl (som sällan är någon brist)

Visst kan man ha en nypa salt i vattenflaskan vid långvariga eller mycket svettiga pass, men resorb blir dyrt i längden.

2015-03-17 @ 18:46:57
Postat av: Joel

Hm, tanken är väl lite snabbare återhämtning, om inte annat så blir det lite placeboeffekten.

2015-03-21 @ 07:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0