Carstensz - Dag 13

Härligt, tänkte jag.
Nu skulle vi äntligen slippa djungeln, tänkte jag.
Idag ska jag vara stark, tänkte jag.
 
Slapp djungeln, gjorde jag, men för övrigt fick jag denna fjärde anmarschdag klafsa genom träskmark, streta i lera och misshandla mina stackars knän ordentligt genom all vandring upp och ned. Jag tror minsann jag gjorde 500 höjdmeter extra bara för att terrängen var så kuperad.
 
 
 
Resultatet blev att jag återigen låg i feberfrossa när vi slagit läger i Ebay (3500 möh). Men som sagt, det oroade mig inte särskilt mycket. Jag kan ju bara dra mig till minnes när jag var i Kirgizistan och hade frossa i över en vecka. Då var det jag upplevde i djungeln bara en spik i foten i jämförelse.
 
Trots detta slit kunde jag senare på kvällen sitta och njuta av min omgivning. Berg och dalar insvepta i dimma, så långt ögat kunde nå. Formade under årmiljoner. Och nog fanns det väl där ett mönster bland alla berg och åsar, en bekant symmetri? Likt ett gudomligt fingeravtryck.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0