Förbränning

Lite intressant att se jämförelsetalen av förbränning av olika aktiviteter. Jag har valt att behålla sådan typ av träning som jag ägnar mig åt (i vissa fall varianter av), utifrån en längre lista. Jag kan konstatera att bergsvandring är en mycket bra träningsform sett till förbränning. Visst löpning i 12km-tempo förbränner mycket mer, men hur länge orkar man med det? Vandring kan man hålla på med i flera timmar om dagen under en-två veckor. Nåja, nu tränar jag inte för att gå ned i vikt, ibland vill jag gå upp i vikt.
  • Bergsvandring (med 9-19 kg packning) 254 kcal
  • Crossfit 281 kcal (Efit)
  • Spinning 234 kcal (vanlig cykling)
  • Fotboll 234 kcal (innebandy)
  • Gympa 234 kcal
  • Längdskidor (6-8 km/h) 254 kcal (turskidåkning)
  • Löpning (6-12 km/h) 296-463 kcal
  • Simma 283 kcal
  • Styrketräning 168 kcal

Till topps! /Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0