Glädjen i de små tingen

Nu är det finslipningen som pågår. Idag har jag vägt all min mat och det landade på 4895gr, vilket gör att min packning totalt uppgår till 22 350gr. Men då är varje gram som inte är fastvuxet på min kropp inräknat.
 
Mat    
Omega3/vitamin/te 29
Krydda/kaffe 137
Tomatpuré/olja 192
Makaroner/nudlar 1468
Energigel/dextro 285
Chokladkakor/singoalla 398
Drickchoklad 301
Salami/ost 299
Kexchoklad/Pigalli 764
Turkisk   307
Beef Jerky 715
Totalt   4895
 
Jag har suttit och räknat dagsbehov av proteiner, gjort egen ketchup på tomatpuré, vilket sparar vikt. Sedan tillkommer lite lök, bröd, smör, vitlök som jag ska köpa på plats, men i stort är vikten klar. Utöver maten har jag fixat det sista med Spoten, rest tältet för att se att allt är i sin ordning samt testkört köket med adapter. Det kan ju upplevas som lite väl överkontrollerande det jag håller på med, men just att t.ex. undersöka köket är viktigt. På Denali glömde min kamrat att göra det vilket gjorde att vårt reservkök var obrukligt pga. felaktigt munstycke. Vi behövde inte använda det köket, men vid en nödsituation hade vi stått oss slätt.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Johan

Stort lycka till! Ska som vanligt bli roligt att få rapport efteråt! Håller tummarna för att inget oförutsett av allvarligare karaktär händer!

2014-12-15 @ 14:32:41
URL: http://jsandevarn.se
Postat av: Joel

Tack, Johan! Som vanligt kommer rapport senare.

2014-12-15 @ 16:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0