Vaccinationer

 
Jag har blivit tvungen att komplettera mina vaccinationer med tanke på Nya Guinea. Jag har redan tagit en hel del olika vaccin, men jag har tagit en spruta mot japansk encefalit, tagit Vivotif mot tyfoid, dukoral mot kolera och hämtat ut Malarone mot malaria.
 
Allt som allt, kommer dessa vaccinationer gå på 3785kr. Sjuksköterskan som gav mig vaccinet bad nästan om ursäkt för att det var så dyrt. Dock ser jag inte alls att det är så dyrt. Låt säga att jag skulle skippa vaccinet och sedan insjukna i någon av dessa sjukdomar, skulle jag inte gladeligen betala 4000kr för att bli frisk, eller ha sluppit insjukna? Jag är ganska övertygad om det.
 
Nu kan jag åka och känna mig hyfsat trygg, även om det aldrig finns några garantier.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0