Upplägg Carstensz

Jag kan presentera det preliminära upplägg som jag har fått från arrangören.

 

Dag 1 - Flyg från Bali till Timika, Nya Guinea.

Dag 2 - Flyg från Timika till Tsinga, Mulu flygplats. Vandring till byn Doli.

Dag 3 - Vandring från Doli till läger 1. Lerig, våt djungelvandring.

Dag 4 - Vandring från läger 1 till läger 2. Lerig, våt djungelvandring.

Dag 5 - Vandring från läger 2 till läger 3 Meluki camp.

Dag 6 - Vandring från läger 3 till läger 4, baslägret

Dag 7 - Toppdagen

Dag 8 - Vandring från läger 4 till läger 1.

Dag 9 - Vandring från läger 1 till Doli by.

Dag 10 - Vandring från Doli till Mulu flygplats. Flyg till Timika, eventuellt till Bali.
Dag 11 - Flyg från Timika till Bali.

 

Hur pass väl vi kommer att kunna följa detta upplägg beror på omständigheterna. Eftersom vi inte vet exakt hur leden kommer att se ut, så bör jag ha med utrustning som stegjärn och isyxa ifall vi rör oss över glaciär. Lite intressant kommer det att bli.

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag har skickat dig en alternativ itinerary på mejlen. Du kan väl kika lite på mitt upplägg?

2014-04-09 @ 20:48:03
Postat av: Johan

En enda dag för att klättra????? Bara be till gudarna att det är bra väder just den dagen.... Det där upplägget skulle skrämma mig som tusan..

2014-04-10 @ 23:42:47
URL: http://norenklattrar.blogg.se
Postat av: Joel

Jepp, och med 90 000 som insats blir det än mer spännande ;)

2014-04-11 @ 06:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0