Logistikutmaning

Att bestiga Kosciuszko är nog inget problem, men däremot har logistiken att ta mig till berget vsat sig vara en utmaning. Efterom det är höst här är det lågsäsong plus att det idag var en helgdag, Anzac Day. Jag kunde ta tåget till Canberra från Melbourne, men man fick ts bussen sista biten efter Yass Junction. Sedan fick jag vänta nästan ett dygn på bussen därifrån till Cooma. Väl i Cooma fanns ingen transport till Jindabyne eller Thredbo. Jag fick börja lifta. Jag vandrade och fick lift med tre olika personer för att avverka de sex milen. Jag vandrade nog totalt 15km. 
 
Imorgon tänker jag hyra en cykel i Jindabyne för att avverka de fyra milen till Thredbo. Sedan tar bestigningen ca. 4-5 timmar. Skönt med cykel för då är man självständig. Hade gärna gjort lite mer vandring i bergen, men jag känner att det kan ta tid att ta sig till Sydney. Jag vill ju kunna vara där ett par dagar innan flyget går på onsdag.
 
Tanken är att vandra mycket lätt imorgon och kanske få tid nog att göra Australiens näst högsta berg som ligger i närheten.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0