Kosciuszko - check!

Jepp, idag fick jag till slut stå på toppen av Mt Kosciuszko 2228möh. Det var nog ett av mina enklaste berg, någonsin. Den stora utmaningen låg i logistiken till berget. Men jag tänker beskriva "bestigningen" lite utförligare när jag kommit hem till Sverige. Då kan jag ladda upp bilder samtidigt.
 
Lite kort så gjorde jag toppen med utgångspunkt i Thredbo 1365möh. Man kan ta stolslift upp till 1937, men givetvis tog jag den fina naturstigen upp. Väl uppe på platån består stigen av järngaller. Det är alltså en vandring helt utan svårigheter eller utmaningar, dock 13km ToR. Väl nere igen efter 3h50m, så hoppade jag på cykeln och cyklade de 33km tillbaka till Jindabyne. Cyklingen dit var lite tuffare pga. kraftig motvind, uppförsbacke och en broms som låg på hela tiden. Inte ens i nedförslut fick jag något gratis. Dock var det vindstilla idag, bromsen justerad och nedför. Jag cyklade sträckan 50 minuter snabbare, och det berodde inte så mycket på lutningen.
Nåja, en närmare beskrivning kommer senare.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0