Träning v11

Igår var jag ute på min första löprunda sedan (jag vågar knappt berätta det) november. Nåja, uppehållet till trots, så gick det helt ok. Medan jag sprang igår försökte jag tänka lite på mitt steg. Inom löparkretsar är s.k. framfotalöpning i ropet. Det innebär en löpstil där man sätter ned de främre trampdynorna först, och kort därefter kommer hälen. Detta löpsteg är snällare och mer ekonomiskt jämfört med traditionellt löpsteg där varje hälisättning blir en liten inbromsning. Jag kan inte hävda att jag har fått in tekniken för framfotalöpning, men jag ska försöka gå över mer och mer till detta löpsteg. Jag inbillar mig att jag ska bli lite snabbare och kunna nå mitt mål om sub 40 min på milen :)

Cykel till jobbet (må-fr)
Styrketräning i måndags och fredags (60 min)
Innebandy i tisdags och torsdags (60 min)
Löpning i söndags (10 km)
Totalt 440 min

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0