Ny topprygga

Jag har nu blivit med en Outdoor Research Drycomp Summit sack. Direktbeställd från det stora landet i väst. Jag fick upp ögonen för denna rygga när jag var i Pamir. Ryggsäcken har många fördelar, dels är den helt vattentät bl.a. med rullförslutning, dels är den lätt (377gr) och rymlig (31L). Ryggan blir även bra för isklättring, då man ofta utsätts för blöta miljöer. En annan fördel är att det inte finns några plattor eller pinnar för stadga, utan ryggsäcken går att komprimera ganska rejält. Jag gillar också att det finns ett par mesh-fickor på utsidan, så man lätt kan stoppa undan och komma åt grejer.

Tyvärr blev den lite dyrare än vad jag tänkte, bl.a. pga. frakt- och tullkostnader. Jag försökte hitta den i Sverige men det verkar inte som om någon butik saluför denna rygga. Nåja, nu har jag den i alla fall.





Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0