Försäkringsfrågor



Det börjar dra ihop sig med alla logistikfrågor. Kontakterna med ITMC har intensifierats, och närmast diskuterar vi försäkringsfrågor. De vill att vi har en försäkring som täcker utgifter upp till 30 000 euro. I dagsläget har jag en klätterförsäkring via Svenska klätterförbundet som täcker för Räddning och eftersök upp till 100 000.

Jag har precis kontaktat mitt försäkringsbolag och kollat om de täcker medicinska transporter och sjukvård motsvarande resterande belopp. Sedan har jag kollat med arrangören om de accepterar att man täcker via två olika försäkringsbolag. Om jag får grönt ljus från båda håll är försäkringsfrågan löst. Annars måste jag kanske lösa en specialförsäkring, och de tenderar att bli dyra.

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Linus

Jag har varit forsakrad via IHI Bupa nar jag befinner mej i Sydamerika. Vet inte exakt deras tak vid olika incidenter, men det ar ratt bra har jag for mej. Och till ett hyffsat pris.



http://scandinavia.ihi.com/

2012-06-07 @ 21:08:01
Postat av: Joel

Intressant, men det är viktigt att taket inte är lägre än 300 000. Vad kostar försäkringen, och kan alla teckna den?

2012-06-09 @ 07:23:25
Postat av: Linus

Utgifter for vad exakt? Evakuering? Sjukhus?



http://scandinavia.ihi.com/rejseforsikring/rejseforsikring%20-%20enkelt/daekning.aspx



Dar kan du lasa lite mer om exakt vilka kostnader dom tacker och till vilken niva. Den forsakring jag brukar kopa ar Enkelresa Verden, men det finns nagra fler alternativ som kostar lite mer men som tacker desto mer ocksa. Det ar ett danskt forsakringsbolag, sa som Svensk medborgare med fri sjukvard i hemlandet kommer vi undan ratt billigt. Jag kan inte svara pa exakt vad det kommer att kosta, det har med din alder och resans langd att gora. Men det ar ett av dom billigaste alternativen jag hittat.



Happy hunting!

2012-06-09 @ 08:38:35
Postat av: Linus

Vad jag vet sa kan vem som helst teckna en forsakring via dem. Det enda jag vet ar att det har varit betydligt dyrare for mina amerikanska klatterkamrater an mej sjalv att teckna en forsakring.



"De fuldstændige dækninger fremgår af forsikringsbetingelserne. Hvis der er noget, du undrer dig over, eller hvis du har spørgsmål, så kontakt os på adressen, [email protected] eller på tlf. +45 70 20 70 48. "



Kan ju alltid skicka dom ett e-mail och hora dig for.

2012-06-09 @ 08:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0