Materialsport

Jepp, det är bara att krypa till korset. Trots en hel del träning och tankemöda, så är alpinism till syvende och sist en materialsport. Jag kan konstatera detta när jag tittar på min totala utrustningslista. Jag har flera uppsättningar av många friluftsprylar. Nu kanske du frågar dig varför det är så. Det handlar helt enkelt om att olika berg, olika turer kräver olika utrustning, t.ex. har jag:

3 tält, fyra-, två- och enmanstält
4 kök, två gas-, multi- och spritkök
3 storskor, läder-, plast- och expeditionsskor
3 stegjärn, glaciär-, isklätter- och hybridjärn
5 isyxor, glaciär- och tekniska yxor
3 rep, glaciär-, halv- och enkelrep
5 ryggsäckar på minst 70L
6 termosar, fyra mindre, två större
5 liggunderlag, cellplast och uppblåsbara i olika längder och tjocklek
och så vidare

Det börjar faktiskt bli ont om utrymme i mitt lilla förråd, men lite till kan jag knöka in. Beställde precis en ny topptursryggsäck ;)

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Kristina

En del kallar det förråd....andra kallar det vardagsrum. ;)

2012-02-24 @ 19:11:25
Postat av: Anders

Kristina. Har du inte hört att det är senaste trenden inom inredning. Genom inredningen av ditt hem säger du vem du är. Du skapar din identitet och ditt personliga varumärke. Så genom att ha uteprylar i vardagsrummet och storskor i hallen skapar man ett skyltfönster mot omvärlden. Dina intressen sammanfaller med inredningen.



För en motorcykelentusiast är det helt ok att ha en skinande Harley bakom soffan.

2012-02-25 @ 08:39:00
URL: http://villut.se
Postat av: Joel

Kristina: Same, same but different.



Anders: Jepp, så är det! Jag är otroligt trendmedveten och inredning är mitt mellannamn.

2012-02-25 @ 11:39:20
Postat av: Kristina

Precis. Joel Kirchteiger Johansson. Hm, jag har ju i alla fall lyckats uppfatta att man ska ha sentenser skrivna på väggarna, för att vara i fas. Något på latin för att matcha de andra inredningsdetaljerna? Citius, Altius, Fortius?



2012-02-25 @ 22:54:22
Postat av: Robin H

Tänk att vissa bor på 18kvm studentrum med 3 kvm förråd ;) Vill man så går det!

2012-02-27 @ 10:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0