Reklamera reklamationen

För nästan två månader sedan reklamerade jag en North Face-jacka eftersom dragkejdan var helt kass på den. Jackan var köpt via Naturkompaniet på nätet, och kontakten med dem när jag reklamerade jackan var helt okej. De skickade mig en fraktsedel på direkten, så att jag kunde posta jackan. De sa att det skulle dröja ett tag med beskedet för att jackan skulle sändas till Belgien för översyn.

Jag väntade i en månad, i en och en halv, men när det hade gått två månader ville jag kolla vad som hade hänt med reklamationen. Jag ringde upp, men jag fick till svar att de skulle kolla upp det hela. Idag blev jag uppringd av Naturkompaniet och fick då veta att de helt enkelt har tappat bort min jacka. Killen som jag pratade hade själv packat ned den och skeppat den till Belgien, men ingen där har mottagit den.

Nu ersätter de mig med jackans inköpspris, men lite kan man undra hur det gick till när jackan försvann samt hur länge det hade dröjt innan de kontaktat mig ifall jag inte gjort en påstötning. Nåja, jag måste säga att Naturkompaniet ändå har skött det hela bra.

Till topps! /Joel 

Kommentarer
Postat av: Robin H

Det är så här de gör för att avskräcka konsumenter att reklamera. Fick vänta två månader på min dator och de sa att om de kom på att felet var mitt skulle jag bli skyldig 1000 kr. Som tur är jag utbildad inom teknik och var säker men tänk hur många stackare de lyckas lura tillbaka hem. Det spelar ingen roll om grejen kostar 20% mer på ställe A än B om A skött sin service bra tidigare. Speciellt när det gäller utrustning som man använder i utsatta situationer måste man känna full tillit. Därför kostar det :p

2011-10-22 @ 10:05:14
URL: http://blogg.robinhaag.se
Postat av: Joel

Många gånger är folk för lata eller känner sig för osäkra att reklamera, men förhoppningsvis ska det löna sig i detta fall med jackan.

2011-10-23 @ 09:27:59
Postat av: Robin H

De borde ge dig något som tröst :D hehe

2011-10-23 @ 20:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0