Vätskebalans

När jag är ute på mina expeditioner är jag väl medveten om vikten av att dricka mycket. I princip går hälften av den vakna tiden åt till att smälta snö. Speciellt viktigt är det att tänka på vätskebalansen när man är på hög höjd.

Lika viktigt är det att hålla en bra vätskebalans när man tränar mycket. Dels för att kroppen inte ska bli uttorkad, dels för att man ska kunna prestera på topp under passet. Dock måste jag erkänna att jag ibland slarvar med vätskan. Många gånger når jag inte upp till den nivå som jag egentligen borde för att jag inte har druckit tillräckligt. Jag har länge varit medveten om mat och tillskott som jag tryckt i mig, men vätska är faktiskt det enskilt viktigaste, men ack så lätt att glömma bort. Nåja, jag ska absolut bättra mig på den punkten.

Till topps! /Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0