Ett tänkbart upplägg



Jag tänkte bara spåna lite på ett tänkbart upplägg till Marocko, men det är inte förankrat hos mina kamrater, så det ska tas med en nypa salt. Nåja, eftersom vi reser på nyårsaftonen stannar vi i Marrakech första natten och firar in det nya året med en Tagine. På nyårsdagen tar vi oss ut till Asni/Imlil med passande fortsaffningsmedel. Förhoppningsvis kommer vi oss hela vägen fram till Imlil. Sedan är det bara att vandra in till baslägret, en vandring som lär ta ca. 5 timmar.

Eftersom vi sover på 3200 meters höjd, borde vi klara av att redan nästa dag ge oss på Jbel Toubkal, och i samband med det tar vi nog Imouzzer och Toubkal Ouest samtidigt. Det kan dock hända att vi inte känner oss tillräckligt acklimatiserade för detta, och i så fall får vi göra något lite enklare och programmet förskjuts en dag. Oavsett så tänkte jag att vi ska ta topparna Ras och Timezguida följande dag. Dagen därpå ska vi nog ge oss på Akioud och Afella. Beroende på tiden och hur pigga vi är, så återvänder vi till Imlil på kvällen eller följande dag.

Givetvis förutsätter programmet att vi är friska och krya. Förhoppningsvis kommer vi tillbaka till Marrakech tills den fjärde eller femte januari, vilket ger oss ett par-tre dagar att njuta av stadsliv, god mat och värme.

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: K

Men bloggen då, Joel?!? Vem ska få sköta den?? :-*

2011-11-30 @ 18:53:23
Postat av: Joel

Jag hade hoppats på dig.

2011-11-30 @ 20:55:38
Postat av: K

Ahhh... Det ska nog gå, eftersom du frågar så snällt! :)

2011-11-30 @ 21:04:50
Postat av: Daniel

Dags att börja träna med det där bestigningsschemat! :)

2011-12-01 @ 14:40:31
Postat av: Joel

Mm, jag borde också träna lite mer kondition.

2011-12-01 @ 18:12:16
Postat av: Robin H

Tagine alltså! Sjukt gott!

2011-12-01 @ 22:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0