Fem veckor

Så lite är det kvar innan vi åker till Pamir. Tiden går fort nu. I dagsläget är det fortfarande mycket att fixa. Ett 30-tal måltider ska ordnas, stegjärnen lagas, utrustningslistan ses över osv. Ikväll ska gänget samtala över Skype, eftersom det varit svårt att hitta en tid för alla att träffas. Förhoppningsvis ska vi kunna komma fram till vilken gemensam utrustning vi ska ha. Problemet är att vårt flygbolag AirBaltic endast tillåter bagage för 20+8kg. Det blir nog att strippa utrustningen ganska rejält. Jag misstänker att det blir till att flyga med storskorna på sig ;)

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Två yxor

Fram med digitalvågen, inget tandborsthandtag lämnas ourborrad.

Strategin att resa med storskor är känd. Kan bli knivigare att hävda racket som klädesplagg (accessoar) på flyget.

2011-06-02 @ 07:17:42
URL: http://villut.se
Postat av: Linus

Själv kom jag undan med att flyga med både storskor, hjälm, sele och karbiners som klädesplagg på inrikesflyget i Chile. Hade väl knappast funkat här i USA där dom beslagtog min eltejp(!) eller hemma i Europa kan jag tänka mej :)

2011-06-02 @ 11:20:45
Postat av: Joel

Tva yxor: Ja, de lar tycka det ar konstigt att man flyger med skal- och dunjacka.



Linus: Jag blev stoppad i Italien med karbiner, men genom den svenska sakerhetskontrollen gick det bra.

2011-06-05 @ 12:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0