Sista förberedelserna

Nu är de sista förberedelserna ordnade. Nu är packlistan klar i sin helhet. Allt som allt, landade vikten på 35kg, vilket innebär att jag måste resa med storskorna på mig. Och bara de väger 2,5kg ;) Vidare har jag testkört mitt Primus Omnifuel på både bensin och gas för att se att allt är i sin ordning - och det var det. Jag har varit med om att kök, som man trott fungerar, inte gör det. 

En sista grej som vi har fixat är satellittelefon. Vi har hyrt en Isatphone från Satrent. Priset för 35 dagar blev 3400 inkl. moms, men då följer det med en solladdare också. Samtalstaxan är 10kr/min och 4kr/sms. Tidigare pratade jag om att köpa en SPOT, men det fanns vissa tveksamheter kring täckningen. Efter att ha varit i kontakt med företaget som förvisso sa att det finns täckning, men att den inte är 100%-ig, så blev det inget av. Nåja, nu har vi en telefon, vilket gör att vi kan ha kontakt med de där hemma och de i baslägret hela tiden.

I morgon bär det av. Resfebern har börjat komma krypandes :)

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Linus

troligen rätt beslut ang. SPOT.. vi har haft en med oss majoriteten av tiden nere i Patagonien och även där har vi kanske täckning i 40% av fallen.. så jag kan inte tänka mej att det skulle funka bättre i centralasien :)



Annars får jag lycka till, och så får man se fram emot lite sköna bilder

2011-07-03 @ 11:25:31
Postat av: Linus

*önska lycka till

2011-07-03 @ 11:26:54
Postat av: Joel

Tackar! Det lär komma bilder på både bloggen och FB när jag väl är åter.

2011-07-03 @ 11:42:28
Postat av: Ken

God tur med kloka beslut, framgång samt fina upplevelser. Ser fram mot rapporter och bilder.



Lycka till!

Ken

2011-07-03 @ 17:05:11
Postat av: Joel

Ken: Tack! Jag ska absolut tänka på att kloka beslut är A och O.

2011-07-03 @ 19:33:12
Postat av: Per-Erik

Hej Joel, jag har följt din blogg under våren inför Pamirresan. Finner innehållet intressant och lärorikt men framför allt väldigt inspirerande!



Jag önskar dig(er) lycka till under bestigningarna och hoppas att vädergudarna är med er ;-)

Per-Erik

2011-07-04 @ 07:32:51
Postat av: Dick

Lycka till!! Ser fram emot kommande updates.

2011-07-04 @ 09:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0