Mot nya höjder

Satellittelefonen fungerar mestadels nu, bland annat tack vare goda råd från Linus och från uthyraren. Jag fick faktiskt prata live med gruppen i tisdags, i drygt tre minuter. De mår allt bättre, enligt de senaste rapporterna, och de har försökt bota sig själva med bl.a. nyinköpt Coca-Cola. Visst är det märkligt att det finns Coca-Cola att köpa till och med halvvägs upp på Pik Lenin? Förhoppningsvis är gruppen inte alltför påverkad av några dagars utslagning, men jag hoppas innerligt att de tar det lite extra lugnt. De har gott om tid för den här toppen.

Igår var de upp till nästa läger (5 300 möh) och cachade, och tanken var att de skulle flytta upp under natten till idag. Jag har inte hört något idag, så jag vet inte riktigt hur de har lyckats. "Blir arbetssamt" skrev Joel. De var i alla fall vid gott mod och hoppades kunna ta toppen inom sådär fyra-fem dygn räknat från igår. Toppdag på söndag, kanske?

Mot nya höjder!/Kristina





























Kommentarer
Postat av: Jan-Eric

Joel jag är med dig upp go Joel go du är en Krigare

2011-07-14 @ 18:10:27
URL: http://hjarntumorresan.blogg.se/
Postat av: Dick

Gott att höra! Följer med rapporterna med spänning.

2011-07-14 @ 22:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0