Läger 1

Gårdagens sms berättar om en slitig vandring till läger 1, på 4 200 m ö h. Gruppen har dessutom splittrats, två av de fem hade igår kväll bestämt sig för att stanna och slå läger några timmar ifrån den plats som var etappens mål. Joel och två av medvandrarna fortsatte till läger 1. De hade under kvällen inte lyckats nå de två andra, inte via mobiltelefon och inte via satellittelefonen heller, så det är oklart om de två har bestämt sig för att vända om eller fortsätta upp till läger 1 idag. Svåra beslut. Det gäller att vara klok, tålamodig och realistisk. (Min egen bergsklättrarkarriär brister just på det där med tålamodet. Annars hade det ju varit en lätt match! ;))

Joel har viss mobiltäckning än så länge, men satellittelefonen finns nu hos eftersläntrarna, och än så länge verkar de ha haft begränsad nytta av den. Mina vädersms kommer inte fram, och så här långt har jag inte mottagit några sms via den heller. Kanske blir det helt tyst framöver, när Joels mobil inte längre har täckning, eller laddning. Vänder de två neråt får inte gruppen med sig satellittelefonen den närmaste veckan. Trojkan består förutom Joel av två andra erfarna klättrare, och jag är egentligen inte speciellt orolig för dem, men en fungerande satellittelefon hade ju inte suttit helt fel.

Idag vilar de, gör möjligen en acklimatiseringsvandring en bit uppför, och väntar in besked från andra delen av gruppen.

Och här hemma följs äventyret från alla möjliga håll. Det är roligt att få hälsningar från er, jag vidarebefordrar till Joel och jag vet att det gläder honom att ni hänger med på hans resa.

Mot nya höjder!/Kristina

Kommentarer
Postat av: Jan-Eric

Intressant följer Joel kul från dagrummet avd 85E

Hur fick ni till era kategorier har också blogg.se

2011-07-10 @ 23:40:23
URL: http://hjarntumorresan.blogg.se/
Postat av: ullis

Det där gillar ja inte....man är ju såååå nyfiken på hur det går. Är det bra väder, mår de bra osv...

Ja håller tummarna för att det går bra och att satellittelefonen kommer på plats :)

2011-07-11 @ 22:23:40
Postat av: Kristina

Jan-Eric: Hm, jag ska nog be Joel svara på den frågan, tror jag. Jag bara kryssar i en förvald inställning när jag skriver.

Ullis: Nej, INTE jag heller, kan jag säga. Jag hoppas på ett morgon-sms, så kan jag vidarebefordra lite mer info på bloggen imorgon. Tyvärr verkar det lite struligt för dem just nu.

2011-07-12 @ 00:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0