Tidig julklapp

Idag var jag och hämtade ut några julklappar till mig själv. Eftersom jag har varit ganska snäll så fick jag både en ny ryggsäck och ett nytt liggunderlag. Ryggsäcken är en Mountain Hardwear South Col 70L. Jag har ju inte hunnit testa den, men jag fick upp ögonen för den i Pamir, då Axel har en sådan. Den största anledningen till att jag köpte den var vikten. Den väger bara 1688gr. Andra bra funktioner är att midjebältet är ställbart i höjd samt att topplocket går att plocka av.

Min andra julklapp till mig själv är ett Thermarest Neoair-liggunderlag. Det är en Small och väger därför inte mer än 284gr. Självklart kommer båda dessa grejer att följa med till Marocko och Atlasbergen.





Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Robin Haag

Var så sjukt nära att köpa den, har hållit koll på den i över ett år nästan och ibland har addnature den inne till riktigt bra pris! Väntar spänt på dess betyg :D Lyllos dig hehe!

2011-12-12 @ 09:55:59
Postat av: Joel

Jag kommer att ta med mig den till Marocko, så förhoppningsvis ska jag kunna komma med ett utlåtande efter nyår.

2011-12-12 @ 19:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0