EFIT


EFIT är en förkortning för Effektiv, Funktionell, Intensiv Träning. För er som inte vet vad det är för typ av träningsform, så är det en variant av crossfit. Anledningen till att jag skriver om EFIT är att jag fick en bok i julklapp som behandlar denna träningsform (Effektiv funktionell intensiv träning, Jaime Contreras, Jonas Flank, Malin Tittonen SISU idrottsböcker 2011). Det roliga är att jag känner två av de tre författarna (Jaime och Malin). Boken är alltså signerad. Nåja, det finns absolut en del övningar och träningspass som jag ska köra. Fördelen är att passen inte tar mer än 10-15 minuter i anspråk. Har man lite dåligt med tid kan man alltid köra ett EFIT-pass.

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Johan S

Ville bara tacka för mycket intressant och inspirerande läsning!



Jag hittade din blogg när jag googlade information om att bestiga Kilimanjaro. Jag och en kollega planerar inför detta lite längre fram och jag tänkte höra om du har några mer generella tips vad det gäller utrustning. Så här i eftrehand hur skulle din utrustningslista sett ut idag?



Lycka till i Marocko!

2011-12-28 @ 08:57:58
Postat av: Joel

Hej Johan!

Tack för positiv feedback!

Jag har mejlat dig svar på dina frågor.

2011-12-28 @ 16:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0