Träning v45

Jag är igång med inomhusklättringen och snart sätter isklättersäsongen fart. Från tidigare erfarenhet vet jag att jag måste arbeta upp styrka och uthållighet i underarmarna. Det har hänt att jag tvingats ge upp ett försök på en led för att jag inte haft någon kraft kvar i händerna/underarmarna. Av denna anledning har jag börjat träna handstyrka lite mer systematiskt, bl.a. har jag ett par träningsredskap (bilden). Ägget var jag och köpte i helgen, och det fungerar riktigt bra, både som träning och stressterapi ;)

Jag har också börjat köra en övning på gymmet med anledning av klättringen. Det är att jag ligger på rygg och drar upp mig i en skivstång. Fötterna sätter jag på en bänk för att öka belastningen. Utöver att jag drar upp mig ett antal gånger, så kör jag en del greppbyte, dvs. jag bara hänger och byter mitt grepp fram och tillbaka. Dels tränar jag de muskler man använder när man klättrar överhäng, dels tränar jag styrkan i händer/fingrar. Nåja, här är veckans träning:

Cykel till jobbet (må-fr)
Innebandy i måndags och tisdags (60 min)
Klättring inomhus i onsdags (120 min)
Klättring drytooling i söndags (60 min)
Styrketräning i måndags och fredags (60 min)
Löpning i lördags (11km)
Totalt 630 min

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Kristina

Och terapeutisk löpning med mig i snöslasket i lördags? Det räknas!

2010-11-15 @ 19:51:31
Postat av: Joel

Sant, jag glömde det :)

2010-11-15 @ 20:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0