Träning v43

Igår var jag ute och sprang Dalamilen igen. Jag tyckte att det kändes riktigt bra. Benen kändes lätta, andningen rytmisk och därför sprang jag med spänstiga steg. Med tanke på hur det kändes, så trodde jag att jag skulle hamna på en skaplig tid, men till min förvåning sprang jag två-tre minuter sämre än förväntat. Omvänt har jag upplevt att benen är jättesega och att jag får slita ordentligt, men att tiden blev bättre än väntat. Jag har i alla fall insett att jag inte kan använda mig av upplevd fart som värdemätare för hur snabbt jag springer.

Cykel till jobbet (må-fr)
Innebandy i måndags och torsdags (60 min)
Styrketräning i måndags och fredags (60 min)
Löpning i söndags (13km)
Totalt 450 min

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Patrik

Håller med om detta med upplevd fart, blev ordentligt överraskad på Midnattsloppet i somras tex. Hade bra flyt och låg nära min optimala löpning genom hela loppet, pga trängsel och mörker kollade jag aldrig klockan förrän på upploppets breda raka och hade nog fem minuter sämre tid än vad jag trott...

(Dessutom: Prova att dricka ett par glas vin och testa din upplevda fart vid löpning, Usain Bolt vart blev du av??? ;) )

2010-11-02 @ 13:38:06
Postat av: Joel

Skönt att höra att det inte bara är jag som kan ha en bedräglig självuppfattning om hur fort man springer :)

2010-11-02 @ 19:06:43
Postat av: tobias

får man fråga hur snabbt gick det på milen?

2010-11-03 @ 10:57:22
Postat av: Joel

Tobias: Jodå, jag sprang på 45.30, men det var som sagt bara ett träningspass för mig själv.

2010-11-03 @ 12:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0