Träning v17



Jag har kommit igång med träningen nu och det känns helt ok. Om det inte hade varit för min lårskada hade jag väl kommit igång tidigare, men nu blev det som det blev. Jag är dock inte så orolig för fördröjningen. Det känns som om min grundträning bevarat mycket av min form, och än har jag tid på mig att toppa den.

En sak som slog mig häromdagen var att jag förmodligen inte skulle kunna motivera mig att träna så här mycket om det inte vore för att jag har ett konkret mål med min träning. Jag tror inte att hälso- eller välmåendeskäl skulle vara nog, inte ens beach 2010 skulle räcka som motivation. Den enda träning som jag skulle hålla på med kontinuerligt är nog innebandy för att det är så kul. Nåja, tur då att jag har mål och mening med min träning.

Cykel till jobbet (må-to)
Innebandy i måndags (60 min)
Styrketräning i onsdags och fredags (60 min)
Löpning i torsdags (10km) 
Vandring med packning till jobbet i fredags (25 kg)
Vandring med packning i söndags, hopptornsbacken x 10 (21 kg)

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Viktor

Har du prövat den högra backen? Som går mer direkt upp, "domartornsbacken". Jag körde den en del i höstas, och ner din väg. Omväxling förnöjer=D

2010-05-05 @ 13:54:03
Postat av: Joel

Jag tror att jag gått "domartornsbacken" ned någon gång. Har för mig att det är ganska mycket grusväg. Jag gillar vänstra sidan för att stigen påminner mer om "autentiskt" bergsunderlag, men tack för tipset.

2010-05-05 @ 19:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0