Skosystem

Ja, det gäller att ha på fötterna, både bildligt och bokstavligt. På samma sätt som jag bygger upp ett handsksystem med flera lager gäller det att arbeta med flera lager för fötterna. Innerst har jag ett par linerstrumpor, viktigt är att de inte är av bomull. Ull eller syntetiskt material är ett måste för samtliga lager. Nästa lager blir mina Sealskinz som innehåller en fuktspärr. Detta för att skydda innerskorna från svett. Utanpå dessa har jag ett lager med yllesockar för att slutligen kröna det hela med mina Millet Everest GTX, vilka i sin tur är uppbyggd i inner- och yttersko. Det gäller att gå upp lite i storlek med tanke på alla dessa lager. När jag har på mig allt kan jag fortfarande vicka lite lätt på tårna.

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Mårten

Sealskinz?



Är det fuktspärr i Sealskinz? De jag har sett är "goretex"-liknade. Andas en del, och då är det ingen vits i kyla. Det vanligaste är väl plastpåsar el speciella fuktspärrs påsar-sockar? Hade ett par Black Diamond men slutade använda dem, plastpåse skönare.

http://www.mec.ca/Products/product_detail.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302756107&PRODUCT%3C%3Eprd_id=845524442586369

2010-05-27 @ 23:00:08
Postat av: Joel

Jag vänder faktiskt sealskinzen ut och in, och på så sätt blir det fuktspärr. Fördelen är att systemet redan är integrerat i sockorna. Man behöver helt enkelt inte dona med extra påsar osv. Men tack för tipset!

2010-05-29 @ 10:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0