En månad kvar

Tills jag åker. Tiden går verkligen fort. Det mesta är faktiskt klart, både i fråga om utrustning och andra arrangemang. Det senaste är dock att vi ska ha med oss FRS-radio (Family Radio Service). Det innebär att vi kan avlyssna väderleksrapporten som parkvakterna sänder ut varje dag. Dessutom kan vi hålla kontakt inom gruppen om vi ska gå ärenden eller sära på oss. Självfallet kan man också använda radion för att tillkalla hjälp vid nödsituation. Ett set om två radior kostar endast 85$, en billig livförsäkring.

I övrigt är det mest småsaker som måste inhandlas som t.ex. en ny kastrull, resorb osv. I torsdags köpte jag faktiskt ett par nya solglasögon + en duffelbag (för cache). Jag kommer att börja lägga upp packlistan framöver.

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Mathias

Grym blogg! Vart rekommenderar du att man inhandlar utrustning? Är just nu i jakt på jacka & dojjer

2010-05-16 @ 16:43:55
Postat av: Joel

Tackar! Det beror på vilken typ av jacka du är ute efter. Är det storskor du ska köpa?

2010-05-16 @ 18:36:43
Postat av: Mathias

Har väl som plan att göra lite expeditioner i stil med dina. Dock kanske börja i mindre skala. Planen är Mt Blanc i sommar. Vad skulle du rekommendera i utrustningsväg då?

2010-05-16 @ 21:38:17
Postat av: Joel

Kul! I fråga om utrustningsråd, så kan jag mejla min lista om jag får din mejladress.

2010-05-16 @ 23:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0