Belastningsträning

Jag har haft lite problem med att kategorisera träning som jag gör med packning. Är det att anse som styrketräning, då jag bär/släpar ett stort antal kilo fram och tillbaka/upp och ned? Eller ska man räkna det som konditionsträning eftersom jag dels förflyttar mig, dels håller en arbetspuls motsvarande ett distanspass. Klart är att jag tränar både styrka och kondition. Av denna anledning har jag kommit fram till att benämna denna typ av träning för belastningsträning. Det är konditionsträning som utförs med en muskelstärkande belastning.

Ah, och så blev världen återigen hanterbar och kategoriserad :)

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Niklas

Mycket bra ord, skall jag börja använda när jag tränar marsch med tung ryggsäck.

2010-05-24 @ 18:32:16
Postat av: Hans

Mycket bra term faktiskt.

2010-05-25 @ 02:41:45
Postat av: Joel

Niklas och Hans: Tackar! Ibland behöver man de där specialuttrycken :)

2010-05-25 @ 18:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0