Träning v8

En helt okej träningsvecka. Utöver den vanliga träningen fick jag köra lite isklättring också. Vi får se om det blir någon inomhusklättring under innevarande vecka. Nåväl, Denali närmar sig och det börjar bli alltmer påtagligt att jag ska dit. Det har nog en positiv inverkan på motivationen. Jag har insett att jag nog bör ställa upp olika mindre delmål. Det är svårt att träna för ett stort mål åtta månader bort. Även idrottare som satsar på ett stort mästerskap långt i framtiden deltar i mindre tävlingar under tiden. På så sätt får de hela tiden ett kvitto på om deras träning ger något. Själv kan jag inte klättra i en massa småberg, utan jag måste nog finna andra utmaningar, t.ex. delta i mindre löpartävlingar. Nåja, nu börjar det bli varmare och förutsättningarna för att träna utomhus blir bättre. Det innebär att jag snart kan gå med packning till jobbet. Nytt för detta berg är att jag ska släpa på ett däck också :)

Cykel till jobbet (må-fr)
Innebandy i måndags, tisdags och torsdags (60 min)
Styrketräning i onsdags och fredags (60 min)
Isklättring i lördags

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Linda

Det bor en liten löpare i oss alla ;)

2010-03-01 @ 09:15:05
Postat av: Joel

Sant, och jag vet att det bor en riktig bergsklättrare inom dig ;)

2010-03-01 @ 09:33:43
Postat av: Kristina

Här får du lite mental träning inför nästa pass:

Whether you think that you can, or that you can´t, your right.



Och tänk vad bra allt blir på engelska... Funderar du inte på en mer internationell blogg? ;)

2010-03-01 @ 12:35:16
Postat av: Joel

Ja, med mina knappt 20 läsare, så har jag väl nått hela den inhemska läsekretsen. Kanske är det dags att "go international" :)

2010-03-01 @ 14:16:24
Postat av: Linda

Joel, Om det gör.. Efter att ha sett Into the wild förra veckan (Alaska!!) skrev jag ett riktigt bitter blogg på FB om hur avis jag var på dig. Redigerade dock till det så folk inte skulle tro jag var puckad innan jag postade det :-)

2010-03-01 @ 16:04:08
Postat av: Mårten

Tror att det här skulle vara riktigt bra för er, det kan vara en del duktiga klättrare med, bla Refel Jensen, så att ni kan utbyta erfarenheter och få lite mer kött på benen:

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?p=474448#post474448

2010-03-01 @ 19:25:07
Postat av: Joel

Linda: Into the wild är en riktigt bra film. Förhoppningsvis ska det gå bättre för oss än vad det gick för honom.



Mårten: Tack för tipset! Vi får se om det bli Sylarna till påsk.

2010-03-01 @ 23:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0