Träning v11

Egentligen inte så mycket att orda om. Ett par pass gick bort bl.a. för att jag var på kurs. Jag tänker nog börja träna med packning inom kort, men helst vill jag att det ska vara helt snöfritt på vägarna innan jag gör det. Av erfarenhet vet jag ju att det är lätt att halka om man går runt med ca. 45kg på ryggen och is under fötterna. Sedan ska jag börja träna backe när snön smält bort vid hopptornet, och då ska jag också släpa på ett däck upp och ned.

Cykel till jobbet (må-to)
Innebandy i måndags, tisdags och torsdags (60 min)
Styrketräning i onsdags (60 min)

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Robin Haag

Tänkte fråga hur långt du springer när du springer med packning !? Springer du i tuffa-intervaller eller springer du långt ?

2010-03-23 @ 11:05:22
URL: http://robinhaag.blogspot.com
Postat av: Joel

Jag brukar gå med packning till och från jobbet, knappt en mil ToR, en gång i veckan. Dessutom brukar jag köra ett pass vid hopptornsbacken, då jag gör 10 vändor upp och ned. Vikten varierar, men jag börjar på knappt 20kg och ökar successivt till närmare 50kg på platten, och drygt 40 i backe. Jag länkar till ett tidigare inlägg.

Postat av: Robin H

Tack för svar, har tänkt testa träna på detta sätt till sommaren. Läste i en klätterbok att det viktigaste är att man är stark i intervaller, för de menade att man klättrar i intervaller och inte håller samma fart hela tiden, så att ha super kondition på lång distans var inget att eftersträva. Så detta passar nog bra. keep it up

2010-03-24 @ 14:06:42
URL: http://robinhaag.blogspot.com
Postat av: Joel

Ah, intressant. Jag antar att boken var inriktad på tradklättring.

2010-03-25 @ 10:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0