Klättertillståndet är klart!

Jepp, igår kom bekräftelsen med posten. Expedition Swedenali har nu fått grönt ljus :) Det innebär att det mesta börjar falla på plats. Resan är bokad, buss- och flygtransporter är ordnade och klättertillståndet är klart. Ännu återstår det några smådetaljer att ordna, t.ex. hyra av snöskor, inköp av frystorkat osv. men även det ser ut att lösa sig inom kort. När det gäller tillståndet, är det inte så att myndigheterna kan förbjuda en att klättra, men däremot kan de avråda en från det. Men väl på glaciären kan parkvakterna skicka hem en om de upplever att man inte lever upp till de krav som bestigningen kräver.

Jag kan också meddela att jag skippar mina planer på att resa från kust till kust genom USA. Det är pga. tidsbrist. Den resan får jag helt enkelt göra någon annan gång. Däremot har jag bokat ett flyg från Anchorage till Chicago, för att därifrån åka med buss/tåg till Washington DC, och sedan New York, varifrån jag sedan flyger hem. Jag ser verkligen fram emot sommarens äventyr :)

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0