Grå och bitter?

Min vän Fredrik har skrivit ett inlägg om mig i sin blogg. Det är en intressant betraktelse över livet. Jag följer hans blogg för att den är trevlig att läsa. Han har ett begåvat språk och skriver mycket lättsamt. Inläggen är oftast skrivna i en kåserande stil. Ibland avundas jag folk som kan skriva om lite om allt möjligt i sina bloggar. Jag har ju en tydligare nisch. Det är av den anledningen som jag inte länkar till bloggar som inte är kopplade till friluftsliv.

Nåväl, Fredrik skrev ett inlägg där han funderade på hur det ska gå för mig när jag inte längre kan klättra. Kommer jag då att som Fredrik uttrycker det, bli grå och bitter ju längre tiden går och hans bergsminnen bleknar. Och han tar sålunda sin plats brevid den långa raden och bleka svenska medelmåttor som sett sina visioner och drömmar blekna. Jag vet att inlägget är välmenat :) Dock tror jag inte att jag kommer att bli grå och bitter den dag jag måste lägga mina klättergrejer på hyllan. Jag tror faktiskt att jag kommer kunna känna mig nöjd med allt det jag har gjort. Faktum är att jag gör allt det jag vill göra just nu, så att jag inte kommer behöva se tillbaka på mitt liv och ångra det jag aldrig gjorde. Jag är mer mångfasetterad än vad min blogg kanske ger sken av. Det finns annat i livet som kommer att kunna skänka mig livsglädje, som att läsa Fredriks blogg till exempel ;)

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Kristina

Fredrik ska ha stryk.... ;)

2010-03-11 @ 10:03:37
Postat av: Joel

Fram med rottingen, bara!

2010-03-11 @ 17:55:39
Postat av: Adolphson

Här blottar vi blott pennor när vi går till batalj! =)



Jag skulle också klättra upp för ett berg om jag kunde. Men, jag kan inte. Ett berg är bara ett berg, men en god cigarr är en cigarr.

2010-03-11 @ 22:51:32
URL: http://f-adolphson.blogspot.com
Postat av: Joel

Ah, blottning är ju min grej... eller var det brottning? Nåja, alla har vi ju våra berg att klättra.

2010-03-11 @ 23:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0