Spårhunden Spot





Det finns ett bra sätt att hålla koll på expedition Swedenali, genom en så kallad "spot". Det är Dawe som har en sådan med sig, någon slags sändare som markerar vilken plats bäraren befinner sig på. Om man går in på den bifogade länken, kan man se hur de förflyttat sig. Det kommer också dagar då de inte rör sig alls, vilodagar eller dåligt-väder-dagar, så man ska inte dra för stora slutsatser av den där spot-en, men på något sätt känns det lite tryggt att se att de rör på sig...

http://share.findmespot.com/shared/faces/viewspots.jsp?glId=0e9R4ARWLVDqFfnYpnZBj1PqKJq822UxO

Joel ville att jag skulle lägga den här länken i högerspalten också. Jag har inte listat ut hur man gör än, men jag jobbar på det.

Om det, mot förmodan, är någon som undrar över vad hunden på bilden har med spot-en att göra, så beror det på att ni behöver fräscha upp era Bolibompa-kunskaper. Det är ju Spot, i egen hög person! Som ni förstår har jag fått fria händer att sköta den här bloggen....det uppskattas säkert att den drar mot barnkultur istället för bergsbestigning. ;)

Mot nya höjder!/Kristina




Kommentarer
Postat av: Niklas

Hmm, kan någon säga åt Dave att sluta trycka på knappen hela tiden medan han springer runt som en hare?

2010-06-16 @ 11:30:10
Postat av: Adolphson

Men hallå!?! När jag drog en massa paralleller mellan bergsklättring och familjeliv blev jag uppmanad att a9 starta en egen blogg b) söka upp fär ändamålet anpassde. I vilket fall skulle det inte pratas något annat än berg och sånt på Joels blogg. Ur led är tiden, men förhoppningsvis inte Joel over there.

2010-06-16 @ 18:15:24
URL: http://f-adolphson.blogspot.com
Postat av: Kristina

Niklas: Ha,ha, jaaa....han är onekligen ganska flitig på den där spot-knappen!



Adolphson: Men det vet du ju, Fredrik, jag har andra påtryckningsmöjligheter än dig! ;) Om två-tre veckor har jag styrt om den här bloggen helt, och då är du den första jag ska länka till.

2010-06-17 @ 00:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0