Exercis i kalorier

Idag körde jag mitt sista pass inför Denali. Det blev ett stockdragningspass med packning. Utöver träning har jag faktiskt gjort en undersökning av min fysiska status. Min kollega har en våg som utifrån vissa inmatade uppgifter + sensorer avslöjar hur mycket fett respektive muskler man har. Jag består av 10% fett och 43% muskler. Av min totala vikt utgörs 62% vatten. Vanligtvis skulle jag vara nöjd med detta resultat, men just nu hade jag önskat att jag hade mer fett på kroppen.

På Denali är det genomsnittliga dagsbehovet ca. 4000 kalorier. Min dagsranson ser ut som följer:
Frukost 400kcal
Lunch 500kcal
Middag 500kcal
Chokladbitar 1100-1400kcal
Övrigt ca. 500-1000kcal
Jag hamnar på mellan 3000-3800kcal om dagen. Det blir mindre än 4000, men förhoppningsvis ska jag klara mig på mina oändliga fettdepåer ;)

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0