Träning v5

En bra träningsvecka. Jag kände mig lättare i kroppen än på mycket länge. Jag hade riktigt bra tryck i benen, något jag tillskriver ett par kilos viktnedgång. Under gympassen kände jag mig stark, och det är väl ett bra tillfälle att vara det. Däremot var jag ganska besviken på min egen insats när det gäller klättringen. Jag hade så dålig teknik + att jag var ovan, så jag fick ordentlig pump i underarmarna ganska omgående. Jag tog helt enkelt slut. Jag var tvungen att ge upp på vissa leder, inte för att det var tekniskt svårt, utan för att jag inte orkade klättra. Jag sa inga snälla saker om mig själv den kvällen. Dock förde det med sig något gott, och det var att jag nu blev mer motiverad till att klättra inomhus.

Cykel till jobbet (må-fr)
Löpning 10 km i söndags
Inomhusklättring i onsdags
Innebandy i måndags, tisdags och torsdags (60 min)
Styrketräning i onsdags och fredags (60 min)

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Linda

Sluta klättra med armarna, träna balansen, vart du har tyngdpunkten och trycket i benen så slipper du få syra :-) Knip inte med fingrarna utan bara lägg dom runt greppen :-)

2010-02-10 @ 07:48:18
Postat av: Joel

Tack för tipsen! Jag ska tänka på dem nästa gång jag klättrar, vilket förhoppningsvis är snart.

2010-02-10 @ 18:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0