Plikt och lust

Den här veckans träning har blivit lite stympad pga. en lågintensiv förkylning. Det innebär att jag har missat ett par träningar. Faktum är att jag har haft svårt att motivera mig själv att träna på sistone. Dels är det ganska länge till Denali, dels har jag haft mycket annat att tänka på. Jag har varit i den här situationen förut, men då har jag tvingat mig själv att hålla min träning. Jag har tränat av plikt, och jag har trivts med vetskapen om att jag tvingat mig själv. Att jag har förmått mig att träna. De flesta brukar säga att man ska leta efter lusten att träna, men jag skulle säga att för mig är "pliktträning" ett bra sätt att förbereda sig inför berg. Tänk inte, känn inte efter, bara gör! På något sätt blir det ändå lustbetonat. Det är faktiskt ingen sport att träna när allt är roligt, när kroppen svarar och man känner sig stark och energisk. Alltså, när jag har svårt att motivera mig att träna, så kör jag på ren plikt tills lusten infinner sig. :)

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Kristina

Bara tänk "Möllehöj, Möllehöj, Möllehöj", så ska du se att det löser sig, det där med träningslust.;)

2010-02-21 @ 20:36:56
Postat av: Joel

Ja, Möllehöj skrämmer mig. 170.86 möh är inget man leker med. Det blir till att släpa vinterdäck många mil, innan jag åker dit. ;)

2010-02-21 @ 22:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0