Mot skoternas rike!

Imorgon, eller rättare sagt, inatt drar jag till Skottland. Om allt går som det ska så kommer jag att fira nyår vid foten av Ben Nevis. Nåja, Iain som jag ska klättra med, verkar dock vilja fira det nya året i Fort William. Han babblade om öl och mjuka sängar i det senaste meddelandet. Mäh, vi ska ju ut och leva alpinistliv och inte vältra oss i civilisationens fröjder ;)

Idag har jag fixat de sista grejerna inför resan, bl.a. hann isboulderklättra lite idag. Jag glömde pinsamt nog repet när jag och Anvi skulle ut till Sifferbo, men jag fick svinga mina nya yxor i alla fall. Det var en härlig känsla. Dessutom var jag och hämtade FRS-radion som vi hade i Denali. Om det blir multipitch med isklättring, så är de bra att ha.

Utrustningen är genomgången och avprickad, maten är köpt, kontanterna är växlade. Nu är jag redo för nya äventyr :)

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Anvi

Bara att önska god resa...



...och etablera ditt nya indiannamn: Glömda repet.



Hälsar Two axes

2010-12-30 @ 19:47:41
Postat av: Joel

Glömda repet tackar Två yxor.

2010-12-30 @ 20:21:17
Postat av: Linus

eeeeenjoy!

2010-12-31 @ 00:41:22
Postat av: Joel

Linus: Thanks, I will :)

2010-12-31 @ 11:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0