Isyxor


Just nu söker jag efter ett par nya tekniska isyxor. De modeller som jag är intresserad av är Petzl Quark eller Grivel Matrix Tech. Problemet är att Petzl-yxorna är så hiskeligt dyra. De går på 2500:- styck! Grivel-yxorna är något billigare, bara 1900:- styck, men det finns bara en återförsäljare i hela Sverige och han har inga inne just nu. Av den anledningen har jag lagt ut en annons på Utsidan, där jag efterlyser begagnade yxor. Nåja, jag hoppas att jag hinner få tag på ett par innan jag åker till Skottland. I värsta fall kan jag använda mina Black Diamond Venom, men om jag ska göra Point Five Gully, så vill jag nog ha lite mer tekniska yxor med mig.

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Robin H

Sjukt dyra, isklättring är inget för en student. 1 isskruv kostar liksom 500kr!

2010-12-18 @ 17:01:06
Postat av: Joel

Jepp, så är det. Klättring överhuvudtaget är en dyr hobby, men ack så rolig.

2010-12-18 @ 17:05:30
Postat av: Anvi

Nää, klättring är jättebilligt. Bara att dra på sig shortsen och gympadojorna. Sedan är det bara att klättra på. Har jag sett flera av. Att klättra någorlunda säkert och ha back up om man till äventyrs skulle misslyckas med ett grepp eller steg, kostar däremot en del. ;-P

2010-12-18 @ 20:49:54
Postat av: Joel

Mm, det gäller att leva lite farligt :)

2010-12-18 @ 22:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0