Hemmaträning

Igår var jag och inhandade en dörrtrapets, eller Chinning Bar, om man vill vara lite internationell. Vad det är? Jo, lite förenklat kan man säga att det är en stång som man kilar fast i en dörröppning. Från denna stång kan man sedan häva sig uppåt, dvs. träna pull ups (händerna bort från sig) eller chins (händerna mot sig). Anledningen till att jag köpte trapetsen är att jag kommer att få det svårare att köra mina styrkepass som vanligt på onsdagar. Alltså tänkte jag förlägga ett styrkepass hemma istället, vilket gör att jag kan köra det när det passar mig. Genom enkla övningar som armhävningar, situps, ryggups, pull ups och utfall + att jag har hantlar, kan jag träna det mesta. En annan anledning till att ändra träningsschemat är att jag måste lägga in mer konditions- och uthållighetsträning.


Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Linus

Vad pröjsar man för en sån där?

2010-04-11 @ 14:25:18
Postat av: Joel

250kr som hittat.

2010-04-11 @ 17:04:07
Postat av: Niklas

Jag har också en och en nackdel är att det är rätt halt tycker jag på själva gummit. Jag brukar hålla ute i kanterna på själva stålet. Jag har kompletterat hemmautrustningen med en 8 kilos kettle bell och två hantlar med lösa vikter som gör dem flexibla för olika övningar.

2010-04-11 @ 19:25:25
Postat av: Joel

Niklas: Jag har ingen kettle bell, men har förstått att det är ett utmärkt träningsredskap. Dock får jag träna de muskelgrupper jag kan med den utrustning jag har hemma. Övningar som kräver bättre utrustning, t.ex. utfall, får jag köra på gymmet.

2010-04-11 @ 20:12:06
Postat av: Linda

Nej så smart! Vart köper man en sån?

2010-04-14 @ 10:33:02
Postat av: Joel

Linda: Jag köpte den på intersport. Jag har redan hunnit inviga den med ett pass :)

2010-04-17 @ 09:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0