Riskprevention

Utöver den snabba stigningen, så ser jag inga andra hinder för en lyckad bestigning, än magsjuka. Många är de som fått stora problem med diarré, t.ex. kantades Fredik Strängs bestigning av magproblem. Det lättaste av 7Summits blev på så vis en riktig pärs. För att i möjligaste mån undvika magproblem har jag inhandlat en flaska med handdesinfektion. Dessutom äter vi egenmedhavd mat som vi kommer att tillaga själva. Att jag sedan riskerar magsjuka när jag kommer tillbaka till civilisationen spelar mindre roll, så länge jag tagit mig till toppen. Givetvis har jag med mig imodium. Andra saker som jag ska ha med mig är solskyddsmedel med faktor 50. Det blev en tub som egentligen är för barn, men vis av erfarenhet, så lär det komma till pass. Jag tänker också ta med mig myggmedel, ifall att det är myggigt. Jag kommer antagligen ha med mig malariaprofylax också.

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Lasse C

Hej Joel!

Lena rekommenderar ca 7 vitpepparkorn till frukosten för att magen ska hålla sig frisk!

Det har fungerat för andra afrikaresenärer.

Hälsningar/LC

2009-09-30 @ 00:23:33
Postat av: Joel

Tack för tipset! Jag får väl gå och köpa vitpepparkorn :)

2009-09-30 @ 18:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0