En annans Visa

Guidearrangören mejlade mig igår och uppmärksammade mig på att jag skulle ta med mig mitt Visa-kort. Grejen är att det går att betala med kort vid insteget (Machame-gate) till Kilimanjaros nationalpark. Kostnaderna för parkvistelsen är 60$/dag och 50$/natt + 20$ i räddningsavgift. Eftersom bestigningen är planerad att ta sex dagar och fem nätter blir det en totalkostnad av 530$. Detta kan man antingen betala med kort eller i kontanter. Dock funkar inte Mastercard, utan bara Visa. Konstigt, men så är det. Eftersom jag inte har Visa, måste jag antingen låta Dawe betala eller så får det bli cash. Hm, det känns lite som om "cash is king" när man är nere i Tanzania.


Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Niklas

Är de ~4000 kronorna inräknat i din budget på 14000? Btw, hur kan man inte ha VISA :-P

2009-09-19 @ 05:29:00
Postat av: Joel

Jepp, de 4000kr är redan inräknade i de 14000. Och jag har nu förstått att "VISA is da shit".

2009-09-19 @ 11:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0