Dr Jekyll & Mr Hyde

Jag måste erkänna: jag är en dubbelnatur. Många uppfattar nog mig som en ganska lugn person, och därför blir chocken desto större när de väl träffar mig på innebandyplanen. Där är jag allt annat än lugn. Inte bara det att jag verkligen tar i, jag går in för det till max. Och det ska ni veta; jag hatar att förlora. Det konstiga är att jag ofta tänkter att jag ska gå in och ta det lugnt, bara spela lite boll, ha kul. Men väl på planen och när jag ser den där vita lilla bollen kan jag inte hejda mig. Resultatet blir att Mr Hyde tar över. Dock betyder detta inte att jag spelar fult, men jag är definitivt ingen go' gubbe på planen.

Detta personlighetsdrag medför lite oanade konsekvenser, och det är att jag faktiskt lätt kan överträna mig själv. Jag kan ju inte ta det lugnt. Efter varje innebandypass är jag fullpumpad av adrenalin, testosteron och en massa stresshormoner. Tillsammans med min andra träning, så kan det leda till att jag bryter ned min kropp. Av denna anledning kommer jag nog att hoppa över morgondagens löptur samt torsdagens innebandypass.

Kanske borde jag gå på yoga, massage eller tai chi på friskvårdsdagen på jobbet, istället för att dansa eldig tango. Nåväl, på något sätt ska jag väl uppnå ett tillstånd av "mindfulness".

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Linda

Yoga, tai chi och tango? jag som sett dig som en tuff manlig bergsguru... ;)

2009-09-16 @ 14:43:42
URL: http://millionmiles.blogg.se/
Postat av: Joel

Linda, jag är nog inte så tuff som jag verkar ;)

2009-09-16 @ 18:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0