Träning v41

Igår deltog jag i Hackmora bergslopp. En 2,9 km lång bana med en sammanlagd stigning på 225 höjdmeter. Lite kul att få jämföra sig med riktiga löparess :) Jag är ju ingen löpare, utan den löpträning jag gör är för att få en bättre allmänkondition, snarare än att bli snabb i spåret. Dock vore det kul att göra en riktig satsning under en begränsad period för att se hur pass bra man kan bli. Att lägga upp ett metodiskt träningsprogram med löpskolning, intervallträning, fartlek, distanslöpning osv. Igår klockades jag på 16.09, medan segraren kom i mål på 11.57 (banrekord). Undra om jag kan putsa min tid med ett par minuter om jag tränar för det?

Cykel till jobbet (må-ti, to-fr)
Löpning Hackmorabacken 6km x2 i söndags
Innebandy i torsdags (60 min)
Styrketräning i onsdags och fredags (60 min)

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0