Solskydd

Hej, jag heter Joel och jag lär mig den hårda vägen. Det innebär att jag måste bränna mig nästan varje gång jag exponeras för mycket sol, innan jag börjar använda solskydd. Dock tänkte undertecknad, vid 36 års ålder, sluta göra samma misstag. Av denna anledning har jag köpt solskyddsmedel med spf 50. Vidare har jag haft en liten DIY-grej (Do It Yourself). Jag har sytt ett solskydd till kepan. Tanken är att jag ska ge nacken, kinder och öron lite extra skydd. Tyvärr var jag inte så väldans inspirerad när jag gjorde skyddet, så det är väl mer funktionellt än estetiskt (dessutom får jag inte symaskinen att göra sicksack). Skyddet är en gammal näsduk som försetts med ett par slitsar. Den fästs till kepan via kardborreband, vilket gör att jag kan ha kepan som vanligt när jag är i civilisationen.

Till topps! /Joel

 

 


Kommentarer
Postat av: Emma

Imponerande Joel.



2009-10-18 @ 09:21:38
Postat av: Joel

Tack Emma! Tur att man hade syslöjd i skolan :)

2009-10-18 @ 10:18:41
Postat av: Robin Haag

"Do it yourself" är ett vinnande koncept! Jävligt kul och praktiskt för man lär sig mycket. Om något går sönder ute på fält vet man hur grejen funkar och kan lätt fixa den!

2009-10-18 @ 11:42:17
Postat av: Joel

Visst är det så Robin. Tyvärr för plånboken är jag mer av en prylnörd än DIY:are, men lite smågrejer har jag fixat till.

2009-10-18 @ 15:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0