Safari?

Eftersom det är första gången någonsin i Afrika för min del, så vill man ju gärna passa på och uppleva så mycket man kan. Självklart har Kilimanjaro högsta prioritet, men om allt skulle gå enligt planerna, får jag och Dawe ett par-tre dagar över till annat. För egen del skulle jag absolut vilja åka på en safari för att få se de fem stora (lejon, leopard, elefant, noshörning och afrikansk buffel). Jag var i kontakt med mitt guideföretag och de arrangerade kortare safarin också. En tredagarstur till Serengeti gick på 750$, medan en tvådagarssafari till sjön Manyara och Ngorongoroparken kostade 500$. Jag skulle föredra Serengeti, men det ser tufft ut, då vi i så fall måste gå ut ur parken och ta oss till Serengeti på själva toppdagen. Fast ingenting är omöjligt :)

Till topps!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0