Träning v47

Det känns som om jag har hittat en riktigt bra träningsbalans i vardagen. Som det är nu ligger jag på sex träningspass i veckan, med en vilodag. Jag märker att min kropp orkar med denna träning, t.ex. uppvisar jag inte några stressymptom, vilket kan ske när jag tränat för hårt eller för mycket. Nåväl, trots den fina balansen just nu, kommer jag att öka träningen successivt under våren. Detta kommer att få till följd att jag långsamt bryter ned kroppen, då den ges för lite tid att återhämta sig. Man kör hårt ett tag för att sedan ta några dagars vila, och förhoppningsvis blir man lite starkare för varje omgång. Detta kallas för att bulkträna.

Cykel till jobbet (må-fr)
Innebandy i måndags, tisdags och onsdags (60 min)
Styrketräning i onsdags och fredags (60 min)
Löpning 12 km i söndags

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0