Leva som man lär

Ja, det kan ju vara ett problem ibland. Just nu går jag mest och har lite dåligt samvete för att jag inte tränar så mycket som jag egentligen borde. Den stundande Alpturen kommer att kräva en hel del av oss fysiskt, och jag borde köra mer konditionsträning och backpass med packning. Detta blir extra viktigt nu när innebandysäsongen har slutat. Anledningen till att det inte har blivit så mycket träning är dels motivationsbrist, dels att jobbet tar ganska mycket energi just nu. Men för att citera mig själv:

"Det gäller att inte underskatta berget, att inte inbilla sig att bergets krav minskar bara för att den egna tiden och orken gör det. Berg tar inte hänsyn till om du hade mycket på jobbet eller att du inte kunde träna och förbereda dig tillräckligt. Det går inte att snacka eller önsketänka sig uppför ett berg. Berg gör helt enkelt inga undantag." (Vägen till Sydamerikas topp)

Som tur är ska jag och Paho ut och ta en löptur ikväll.

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0