Prylgalningen

Muahahaha, äntligen har paketet från Addnature kommit. Det var som lilla julafton för denna prylgalna alpinistnörd. Jag måste verkligen ha varit snäll i år ;)

Paketet innehöll följande roliga grejer:

- Isyxor, Black Diamonds Venom. En med hammare och en med skovel. Fördelen med yxorna är att de går att både klättra lättare is med + fungerar som alpina glaciäryxor.
- Isskruvar, Black Diamonds Express. En 22cm och två 16 cm.
- Tibloc ascender, Petzl. En ny kärlek har uppstått.
- Snöskor, TSL 810 Trappeur.

Jag sitter här helt rosig om kinderna och bara längtar efter att få smacka in yxorna i lite fin is, för att sedan sätta en skruv när man kommit upp en bit. Snöskorna blir utmärkta till anmarschen. Tiblocen är en fin liten grej som kan ersätta prusiksnöret. Tillsammans med en talja, så har jag ett suveränt räddningssystem.

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Emelie

Kan du på tomten skicka ett sånt paket till mig med? :)

2009-03-27 @ 11:41:15
Postat av: Emelie

Be tomten skulle de stå såklart... :p

2009-03-27 @ 11:41:56
Postat av: Emelie

Såg nu att jag hade fått brevet från dig. Tack så otroligt mycket! Guld värt ska du veta. Bara att hålla tummarna att jag kommer in nu. :)

2009-03-27 @ 12:04:00
Postat av: Joel

Vad bra att brevet var till belåtenhet. Jag håller tummarna för dig :)

2009-03-27 @ 19:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0