Positiva besked!!!

Jag fick precis svar på ett mejl med frågor som jag skickade till en kille som skidade över Grönland 2007. Och det var verkligen med stor lättnad som jag läste svaren. Utöver frågor kring utrustning osv. så berättade han att de bara hade haft budget på 200 000 NOK på sex personer, dvs. ca. 30 000 per person! Just kostnaderna och finasieringen har ju varit mitt största bekymmer, och det är inte så konstigt när andra svenska expeditioner har haft budgetar på 300 000 respektive 700 000.

30 000! Härligt! Förvisso norska kronor, men säg runt 50 000 kr. Det blir absolut inga problem! Nu kan jag t.o.m. unna mig något lyxigare än ärtsoppa och nudlar till lunch på jobbet :)

Nu finns det ingenting som kan stoppa mig! För övrigt länkar jag till expeditionen som skidade Grönland 2007.

http://www.acrossgreenland.com/

Till topps! /Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0